Solen lyser från snöig sky

När det gäller solsken är jag extremt lättlurad. Tycker livet ler och upplever allt jag möter i ett rosa skimmer. Nåja. Inte allt. Det mesta. Jag är en riktigt vädermänniska. Mörka moln gör mig trött och dyster. Regn eller  snö likaså. Sol gör mig glad.

Just nu skiner solen in i mitt hem. Samtidigt snöar det. Hur ska det tolkas? Min samlade kropp och själ vet varken ut eller in. Men hade det varit varmt ute skulle nederbörden skapa en vacker regnbåge. Jag bestämmer mig. Snö eller inte. Bortom snöbyarna finns en regnbåge.  

Det är dags att plantera om pelagonerna och kanske förså några frön. Det blir som ett slags besvärjelse. Från och med nu ska det börja våras. Så det så.

Kommentarer
Postat av: Rosa Lundmark

Sol och snö är världens bästa kombination tycker - den gör mig gladast i världen.

2010-02-21 @ 19:47:35
URL: http://rosabloggar.bloggspot.com
Postat av: Helena

Hej! Jag heter Helena och jag läser Signes blogg, jag läser kaffepulver och nu läser jag din blogg också :) Jag börjar också fundera på om jag kan börja sätta frön inomhus nu. Men tittar jag ut så känns det ju helt absurt att det någonsin ska bli sommar. Måste kolla i någon bok eller nått :)

2010-02-22 @ 09:13:10
URL: http://tjolebompan.blogg.se/
Postat av: Södertanten

Frön som tar lång tid på sig kan man börja med nu. Men litet av en besvärjelse är det förstås. "När jag gör detta så måste det bli vår!"

2010-02-22 @ 09:59:17
Postat av: Indianparken - Anna

Vad kul att du har börjat blogga! Jag lägger genast till dig i rss-flödet. Min egen blogg sover och under tiden grunnar jag över om den ska väckas eller ej. Får se.



Kram

Anna Norrby

2010-02-22 @ 11:25:43
URL: http://indianparken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0