Tre systrar på nya äventyr


Kulturföreningen Tre Systrar har varit ute på nya äventyr. Denna gång så långt som till Mallorca.  Föreningen som består av mig själv och mina två storasystrar konsumerar för det mesta kultur i vår geografiska närhet - Stockholmsområdet och Mälardalen. Men det görs undantag.

En gång var det Berlin. En annan Tallin. Nu Mallorca. Det var i slutet av oktober och vädret var fint. Så här såg det ut på min balkong. De två övriga systrarna i föreningen bodde lika fint. Första kvällen ordnade jag ett litet mingel med mousserande vin och färsk frukt på balkongen för oss tre. Men en sån tjusig balkong måste man ju satsa!

Fånigt? Ja kanske. Men man får vara litet fånig när man är tre systrar 77-81 år gamla ute på reseäventyr tillsammans. Vi är förstås lyckligt lottade som har varann och fortfarande  kan göra roliga och intressanta saker tillsammans.

Och vi är ju mer jämnåriga nu än vi var för 70 år sedan. Inte fick jag som var yngst vara med då!

Nyligen såg jag att tidningen Amelias chefredaktör - Amelia själv - återigen argumenterat mot de som påstår livet är slut efter 55. Vem påstår det?  Är det inte Amelia själv som är åldersfixerad? Och ropar man vargen kommer tillräckligt många gånger så är det väl ingen som bryr sig när den kommer.

Man är inte äldre än man känner sig. En gammal sanning som nog är rätt sann. Trots åldern

Kommentarer
Postat av: kaffepulver

Ja, det är märkligt hur åldersskillnaderna planar ut med åren.

2010-11-13 @ 18:46:40
URL: http://kaffepulver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0