En enda mässa



Det finns mässor och mässor. Det finns båtmässor och bilmässor. Och så högmässor förstås. Men för mig finns bara en enda mässa och det är den stora trädgårdsmässan ute i Älvsjö. Varje vår har jag besökt den. Ända från starten i Sollentuna för många år sedan. Fast i år tvekade jag.

Enligt media skulle  det kungliga bröllopet vara årets tema. Har inget mot bröllop i allmänhet men men desto mer mot den rojalistiska yra som media, inklusive public service nu försöker pressa fram inför det kommande kronprinsessbröllopet. Tyckte det verkade bara bli för mycket.

Sen gick jag dit i alla fall. Och insåg att media nog förletts av sina egna skriverier och övertolkat verkligheten efter egna huvuden.

Jag hittade nämlien bara ett enda brudpar. Det fanns uppe  på en rund, tårtliknande och blomklädd plattform. Paret föreställde inte en man och en kvinna utan gestaltades av två kvinnliga skyltdockor. Som dessutom var helsvarta. 

Ett  helsvart gaypar på en bröllopstårta är ganska långt från de konungsliga bröllopsförberedelserna, eller hur? 
Det är bara att tacka kreatören av den aktuella montern. Protesten gick hem hos Södertanten. 


Kommentarer
Postat av: kaffepulver

Framsynt av mässan måste jag säga! Heja!

2010-04-11 @ 02:21:43
URL: http://kaffepulver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0