Kungen som ICA-Stig!




I  ICAs kundtidning läser jag om ICAs nya kokbok med nya landskapsrätter. Kungen har lämnat ett bidrag får man veta. En foto stort som ett frimärke visar kungen med en elvisp i högsta hugg.

Då slog det mig. Som en blixt från klar himmel. Vem skulle passa bättre som en ny ICA-Stig om inte kungen? Han är ovanligt vanlig och har precis som ICA-Stig en stark känsla av att vara betydelsfull. ´

Inte så att jag tycker Hans Mosesson gör en dålig ICA-Stig. Tvärtom! Och jag vill verkligen inte göra honom arbetslös. Men han kanske behöver en vikarie då och då?

Det är naturligtvis stor skillnad på att som skådespelare spela en roll och att som amatör bara göra den. Och det får man nog säga att kungen blivit type-castad. Av mig.  Utan att veta om det. Kanske blev jag inspirerad av att se Kobra på TV 2 i går kväll. Ibland kan ju verkliga personer från en verklig miljö göra ett jobb väl så bra eller till och med bättre än  en utbildad skådespelare.

Jag tror kungen skulle göra ett jättebra jobb!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0