Pynta skoblock


Tycker ni att skoblock är trista saker som bör piffas upp? Då är det bara att följa beskrivningen ovan. Vad jag inte visar bild på är hur man dessutom kan sy gulliga skopåsar med applikationer på. Jag skojar inte. Som ni väl förstår när ni tagit del av handledningen.

Tipsen fann jag i en av alla de där många glassiga magasinen som svämmar över marknaden och handlar om lantliv, herrgårdar, heminredning och sånt. Eftersom jag fick vänta ett ta hann jag bläddra förbi drösvis av tips hur man bygger om vanliga hus till herrgårdar med italienska kök och fantastidska  övriga inredningar och annat i den stilen. Sånt har man ju sett förut.

Men skoblocken tog priset! Kom att tänka på 50-talet när de så kallade damtidningarna ofta innehöll små tips om hur man med enkla knep kunde underlätta vardagen. Men det var då det. En annan tid. Och tipsen var till nytta.

Men skoblock?

I våras hörde jag ett program i P1 kallat Underbara Klara. Där fick man lära sig hur tillverkar ljusstakar till värmeljus genom att gröpa ur äpplen. Många äpplen och många ljus skulle bli väldigt vackert. Först trodde jag att det också var ett skämt. Men det var det inte. 

I say no more.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0