Pelargonier


När jag var barn var alla pelargonier röda. Om det fanns rosa, cerise, vita eller andra icke-röda pelargonier så existerade dessa utanför min värld.

Men nu finns det minsann färger och nyanser att välja mellan! Jag är galen i pelargoiner. I skalan vitt, cerise, mörklila, rosa i olika nyanser och allt där emellan.

Men inte rött!

Politiskt tänkter jag rött och ser rött. Men inte när det gäller dessa växter.

Jag har dom hemma och jag har dom i kolonin. Överallt!

Några av mina rosa exemplar är storvuxna som små buskar. Det beror säkert på gener. Om nu växter har det. Men också på att jag lärt mig beskära pelargonier som just buskar.. Inte att klippa dom jäms med fotknölarna.

Det var allt jag hade att berätta. Bloggen har verkligen inaktiv under sommaren. Dvs jag har varit inaktiv. Men snart är det dags igen med nya bloggar och nya erfarenheter från att aldrig ha varit gammal förr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0