Har vi setts förut?



Foto: Signe Siemsen


Medan åren går åldras alla vännerna. Det syns ju direkt.

Att man själv börjar skrumpna ihop ser man inte. I vart fall vill man inte veta av det.  Utanpå kan man visserligen ge sken av att bli gammal. Men inuti kan man leva loppan minsann. De inre och yttre jagen är inte alls överens när det gäller åldersbestämning. Och tur är väl det!.

På foto ovan går en kvinna med väska i handen på en mörk och vintrig Stockholmsgata. Hittade bilden på min ena dotterdotters så populära blogg. Fin stadsbild med gammal tant, tänkte jag.

Och läste bildtexten. Mormor på väg hem. Mormor.

Vi hade sett förut. Den gamla tanten och jag. De två yttre och inre jagen smälte för stunden ihop. En stunds insikt.

Fast det är en himla tur att man inte går runt och är så där klok för jämnan angånde årens gång. Man kan titta in i kalendariet och begrunda statiska fakta då och då. Men inte grotta ner sig. Då är det kört.

Nästa gång ska jag berätta om den livaktiga Kulturföreningen Tre Systrar. Medelåldern där ligger på 78.5 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0