Maskiner för träning



Har börjat styrketräna igen. Som andra moderna människor går jag till en plats full med maskiner. Helt enkelt en maskinhall för träning. Där placerar jag min kropp i olika maskiner. Gör de för mig korrekta inställningarna och sätter igång.  Drar, lyfter, stretar, håller emot och räknar. Ett, två, tre fyra osv. Kliver ur maskinen och gör någon justering och prövar igen. ett, två, tre, fyra...

När man är en gammal tant måste man hålla på med kroppen. Höll upp med träningen i  nästan ett och ett halvt år. Tyckte fysiken var finemang och att det inte behövdes någon mer träning. Det var helt och hållet fel! Leder stelnade och knän sviktade. Nu är jag åter i maskinernas våld.

För första gången på länge har en del muskler fått något att göra. En påhälsning. Hej muskel!

Kroppen gillar läget. Södertanten också.

Kommentarer
Postat av: kaffepulver

Bra, kör hårt!

2011-01-07 @ 22:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0